Понеділок
24.09.2018
18:30
Вітаю Вас Гість
RSS
 
Дошкільний навчальний заклад №4 "ВИШЕНЬКА"
Головна Реєстрація Вхід
Річний звіт про діяльність закладу »
Категорії розділу

Календар
«  Вересень 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

Архів записів

Звіт про діяльність ДНЗ за 2016-2017 навчальний рік

 

Дошкільний навчальний заклад № 4 знаходиться за адресою: м. Старокостянтинів, вулиця 20 дистанції колії, 10. Діє з 08 січня 1979р., розрахований на 25 місць. З 2008 року у закладі функціонує 2 групи, які відвідує 37 дітей.

Протягом 2016-2017 навчального року ДНЗ працював за Базовим компонентом дошкільної освіти та програмою розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля» в обох вікових групах закладу. Навчальний план складений на основі Базового компонента та програми, що забезпечує всебічний розвиток особистості дитини, згідно з Законом України «Про дошкільну освіту». Освітній процес у ДНЗ № 4 здійснювався за пріоритетними напрямами роботи, які сприяли здійсненню системного підходу до формування цілісної дитячої особистості за лініями розвитку.

Режим роботи ДНЗ № 4 п’ятиденний з 7.00. до 17.30.

Мова навчання – українська.

Педагогічними працівниками, медичним та обслуговуючим персоналом дошкільний заклад забезпечений. Дошкільний заклад має необхідні умови для вирішення загально-освітніх, фізкультурно-оздоровчих заходів: групи оснащені іграшками згідно типового переліку, постійно оновлюється розвивальне-ігрове середовище.

У порівнянні з минулими трьома роками кількість дітей по мережі не змінювалася.

Аналіз педагогічного складу

ДНЗ№ 4 укомплектований педагогічними кадрами, до складу якого входять 6 педпрацівників: 1 завідувач, 1 практичний психолог, 1 музичний керівник, 3 вихователя, вчитель-логопед. З вищою освітою – 4 педагога, з базовою вищою освітою – 2 педагога.

Кількісно-якісний склад педагогічних працівників:

За результатами атестації за попередні роки 1 педагог має вищу кваліфікаційну категорію - завідувач, вихователь Голенко І.В. - спеціаліст I категорії - , 1 вихователь –11 тарифний розряд, музичний керівник має 9 тарифікаційний розряд, вчитель-логопед спеціаліст II категорії, практичний психолог – спеціаліст.

З метою підвищення фахової майстерності, задоволення професійних інтересів усі педагоги відвідували міські заходи: методичні об’єднання, школи передового досвіду з питань організації навчально-виховного процесу, семінари, семінари-практикуми. Відвідування методичних заходів сприяло творчому розвитку вихователів.

 Методична робота

Методична робота з педагогічними кадрами у 2016-2017 навчальному році була спрямована на підвищення професійного рівня педагогів.

    В 2016-2017 н.р. в дошкільному закладі успішно про атестовано 3 педагога.

    Також у лютому 2017 року пройшла державна акредитація нашого дошкільного закладу. За рішенням атестаційної комісії дошкільний навчальний заклад № 4 «Вишенька» атестовано..

З метою підвищення теоретичного рівня та фахової підготовки колективу були придбані новинки методичної літератури, наочні матеріали, розвивальні та дидактичні ігри, які шляхом самоосвіти опрацьовували протягом навчального року педагоги. Також проведена підписка на періодичні видання: «Дошкільне виховання» «Палітра педагога».

Робота методичної служби у 2016-2017 н. р. була спрямована на:

  1. Вивчення та аналіз якості освітньо-кваліфікаційного забезпе­чення навчально-виховного процесу педагогічними кадрами з від­повідною освітою.
  2. Навчально-методичне консультування педагогічних працівників, батьків здійснювалось за річним планом .
  3. Експертна оцінка якості та результативності навчально-виховної роботи педагогічних працівників здійснювалась відповідно до державних освітніх та освітньо-кваліфікаційних стандартів за результатами моніторингу двічі на рік.
  4. Удосконалення форм і методів роботи з педагогічними кадра­ми, шляхом проведення семінарів, консультацій, попереджувального контролю.
  5. Організація і проведення педагогічних заходів: педагогічних виставок, творчих звітів, конкурсів, науково-практичних конференцій, педагогічних читань, диспутів тощо.
  6. Систематичне вивчення умов забезпечення психофізичного здоров'я та рівня розвитку вихованців дошкільного навчального закладу здійснювався через оперативний контроль за виконанням режиму дня, змін видів діяльності, оглядом медичної сестри та лікаря, виконанням порад психологічної служби.

 

Активне сприяння належно організованому процесу самоосвіти педагогів закладу, відбувалось за планами самоосвіти і самостійно обраною темою педпгогами.

Переваги надавались формам і методам, які дають можливість виявляти і формувати лідерські якості педагога, вміння працювати в команді, проявляючи ініціативу і наполегливість у вирішенні тих чи інших питань.

Але поряд з цим є ряд недоліків, які виявлені в результаті проведеного самоаналізу: вихователі недостатньо запроваджують в свої роботі інформаційно-комунікаційні технології, не розроблені заходи з навчання та запровадження інформаційно-комунікативних технологій, не достатньо інструкцій, методичних матеріалів та порад з питань запровадження інформаційно-комунікативних технологій, деякі педагоги недостатньо володіють методикою роботи з ІПК.

Кількісний і якісний аналіз оцінювання методичних заходів проведених упродовж навчального року показав, що всі вони носили науково-методичний і пізнавальний характер, сприяли підвищенню професійної компетентності педагогів, покращенню якості володіння різноманітними методами роботи.

    Протягом навчального року плідно працювала творча група по темі «Перспективне планування освітньої роботи згідно вимог програми розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля», яка           поповнила багаж практичного матеріалу для успішної реалізації завдань освітньо-виховного процесу.

З метою підвищення педагогічної майстерності педагогів, спрямовуючи навчально-виховний процес на виконання головних завдань, адміністрацією були сплановані та проведені протягом навчального року такі форми методичної роботи, а саме:

У 2016 - 2017 навчальному році згідно річного плану роботи відбулися засідання педагогічних рад « Про завдання діяльності педагогічного колективу на 20156– 2017 навчальний рік», «Аналіз стану освітньої роботи за півріччя», «Формування патріотичних почуттів та національної свідомості дошкільників шляхом виховання любові до рідної природи»,

«Результати ефективності вибраних форм і методів організації освітньо-виховної та методичної роботи в 2016 -2017 навчальному році».

Педагогічні ради відбувались вчасно, проводились продуктивно із 100% присутністю педагогів.

Проведено семінари:

Проблемний (теоретичний) семінар «Проблеми життя і довкілля» (жовтень)

Семінар-практикум для педагогів міста «Національно-патріотичне виховання дітей дошкільного віку» (грудень)

Семінар-практикум для вчителів-логопедів міста «Автоматизація шиплячих звуків»

* показові перегляди занять та режимних моментів

«Застосування казкотерапії в оздоровленні дітей» група №2 , вихователь Дегалюк Г.І., (листопад);

«Формування національної свідомості дошкільників шляхом залучення їх до українського декоративного мистецтва» група №1, середньо-старший вік, вихователь Голенко І.В., (листопад);

«Формування національної свідомості дошкільників у музичній діяльності» (січень), музкерівник Войтко Т.О.;

«Застосування методів гудзикотерапії в роботі із дітьми-логопатами», група №1, вчитель-логопед Білоус Л.В. (березень)

 

*консультації (щомісяця), підгрупові консультації (листопад, січень, березень, квітень) та індивідуальні (вересень, грудень, лютий). Проведення цих заходів допомогло колективу на належному рівні вирішити головні завдання річного плану роботи.

На протязі навчального року дошкільний заклад брав участь у методичній роботі закладів освіти міста.

Протягом 2016 – 2017 року в освітньо – виховний процес впроваджувалися новітні педагогічні технології :

Група №1, №2 – елементи технології М. Єфименка «Театр фізичного розвитку дітей» ( гімнастика пробудження)

Група №1, вихователь Голенко І.В. Пошуково-дослідницька діяльність.

«Застосування методів гудзикотерапії в оздоровленні дітей» вчитель-логопед Білоус Л.В.

Для здійснення освітньо-виховного процесу у дошкільному закладі створено належну матеріально-технічну базу. До нового навчального року були відремонтовані всі групові приміщення, проведено ремонт вхідних тамбурів, спортивного та ігрових майданчиків. Підтримується належний технічний та санітарний стан для перебування дітей.

Дошкільний заклад має необхідні умови для вирішення загально - освітніх, фізкультурно-оздоровчих заходів. Групи оснащені іграшками згідно типового переліку, постійно оновлюється розвивальне-ігрове середовище – багато дидактичних посібників, ігор для пізнавального, художньо-естетичного, соціально-морального, мовленнєвого розвитку

Функціонування дошкільної освіти у 2016-2017 н. р. регламентувалося нормативно-правовими актами, зокрема: Законами України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», Положенням про дошкільний навчальний заклад, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 12.03.2003 р. № 305, наказами Міністерства освіти і науки України від 24.04.2003 № 257 «Про затвердження Примірного статуту дошкільного навчального закладу», від 28.10.2008 р. № 985 «Про затвердження Інструкції з організації охорони життя і здоров’я дітей у дошкільних навчальних закладах», інструктивно-методичними листами МОНмолодьспорту України від 16.03.2012 р. №1/9-198 «Організація роботи в дошкільних навчальних закладах у літній період», від 16.06.2016 р. №1/9-315 «Про організацію роботи в дошкільних навчальних закладах у 2016-2017 н. р.», «Про організацію обліку дітей дошкільного віку» від 07.05.2007 р. № 1/9-263, «Про систему роботи з дітьми, які не відвідують дошкільні навчальні заклади» (від 04.10.2007 № 1/9-583), від 28.05.2012 р. №1/9-413 «Про організацію фізкультурно-оздоровчої роботи в дошкільних навчальних закладах у літній період», «Про здійснення соціально-педагогічного патронату» (від 17.12. 2008 р. № 1/9-811); оновлений Базовий компонент дошкільної освіти в Україні, коментар до Базового компоненту дошкільної освіти, програма розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля»; статут ДНЗ №4 та річний план роботи ДНЗ на 2016-2017 навчальний рік.

За минулий рік педагогічний колектив нашого закладу вирішував безліч творчих та буденних проблем, що були спрямовані на усунення недоліків за попередній навчальний рік та удосконалення організації навчально-виховного процесу у 2016-2017 навчальному році

Педагогічна рада, рада ДНЗ спрямовувала зусилля на виконання наступних завдань:

  1. Спрямувати роботу на формування національно-патріотичної свідомості дошкільнят:
  • формування любові до рідного краю;
  • ознайомлювати дітей з історією, життям і побутом народу України у минулому і сьогоденні;
  • формування розуміння власних національних особливостей та толерантного ставлення до представників інших народів, культур і традицій;
  • культивування кращих рис української ментальності – волелюбності, справедливості, доброти, чесності, працелюбності, бережного ставлення до природи.
  • формувати у дітей чуття національної свідомості шляхом залучення їх до музичної діяльності та українського декоративного мистецтва

2. Продовжувати роботу щодо удосконалення форм та методів роботи педагогів з екологічного виховання дітей, шляхів формування уявлень про навколишній світ та емоційно-позитивного ставлення до природи:

  • впроваджувати ефективний метод навчання дітей - дитячі дослідні проекти - в цілях розвитку у дітей бажання пізнавати, вивчати, досліджувати об'єкти навколишнього світу.

Згідно річного плану роботи проведено всі заплановані заходи контролю і керівництва навчально-виховним процесом. Контроль здійснювався за традиційними схемами. Контролювались та аналізувались готовність обох вікових груп до навчального року, готовність педагогів до робочого дня, стан ігрової діяльності, стан ведення документації, створення умов для здійснення навчально-виховного процесу, дотримання режиму дня з урахуванням вимог програми, рівень впровадження програми розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля», робота педагогів з формування у дітей знань з ОБЖД, сформованість культурно-гігієнічних навичок, рівень підготовки дітей до навчання в школі тощо. В ході тематичної перевірки готовності вікових груп до нового навчального року встановлено, що усі вікові групи готові до функціонування у 2016 – 2017 навчальному році, в них створено належне предметно-розвивальне середовище, документація в належному стані.

Збереження і зміцнення здоров’я дітей

Керуючись санітарними правилами для дошкільних навчальних закладів було проведено аналіз захворюваності дітей за 2016 рік. Аналіз захворюваності дітей за 2016 рік показав такі узагальнення.

За 2016 рік зареєстровано випадків захворювань і дітоднів невідвідувань однією дитиною через хворобу – 110 випадків, 851 день

Садок –– 80 випадків і 591 дітодень.

Із них: 57 випадків і 416 дітоднів – простудні захворювання;

випадків і дітодні – захворювання шкіри;

випадків і дітодні – кон’юктивіт;

1 випадок і 4 дітодні – стоматит;

випадків і дітодні – в. віспа;

випадків і дітодня – скарлатина;

випадка і дітодні – травми;

22 випадків і 171 дітодні– інші захворювання.

Ясла - 30 випадків і 260 дітоднів.

Із них: 21 випадків і 188 дітодні – простудні захворювання;

випадка і дітодні – захворюваня шкіри;

1 випадок і 10 дітоднів – конюктивіт;

1 випадок і 6 дітоднів – стоматит;

випадок і дітодня – вітряна віспа;

6 випадка і 50 дітоднів – інші захворювання.

1 випадок і 6 днів –травми (побутова)

Зовсім відсутні ангіни, пневмонії, гепатит, паротит, віспа, скарлатина

Відчутне зменшення захворюваності. Велика кількість випадків захворюваності у зв’язку з хворобою на гострі віруси. Зовсім відсутні такі захворювання, як кір, скарлатина, дерматити, алергічні захворювання, травми. Для зниження захворюваності колективом ведеться копітка робота.

Також діти були оглянуті лікарями – спеціалістами в січні місяці. Відзначено зменшення диспансерних дітей.

Регулярно проводились антропометричні вимірювання дітей. Ясельна група –1 раз на місяць, дошкільні – 1 раз у квартал. Згідно плану проведено обстеження дітей та працівників закладу на ентеробіоз і капрологію. Один раз на 10 днів медсестрою проводиться огляд дітей на педикульоз та коросту, вихователями груп – щоденно. Згідно графіку всі працівники ДНЗ проходять медичний огляд. ДНЗ не забезпечений медикаментами у повному обсязі за рахунок благодійних внесків батьків: медичний кабінет має у наявності пакет для надання невідкладної допомоги, жарознижуючі препарати, пакет препаратів та засобів для надання допомоги при травмах.

У 2016-2017 навчальному році з метою особистісного розвитку дитини засобами зміцнення фізичного та психічного здоров'я дошкільнят та з метою підвищення рівня професійної майстерності педагогів та їхньої самоосвіти були проведена педрада «Комплексний підхід щодо охорони здоров’я та загартування дітей дошкільного віку», яка сприяла поліпшенню організації роботи з фізичного виховання протягом дня. Згідно режимних вимог проводилися фізкультурні заняття, ранкова гімнастика, гімнастика пробудження, фізкультурні хвилинки, фізпаузи, пішохідні переходи.

Проведення цих заходів сприяло покращенню рівня обізнаності педагогів з питання організації фізкультурно-оздоровчої роботи, поліпшенню підготовки та організації у повному обсязі організаційних форм роботи з фізичного виховання: фізкультурних занять на відкритому повітрі, у тому числі пішохідних переходів, ранкової гімнастики, гімнастики пробудження, фізкультхвилинок і фізкультпауз, фізкультурних розваг і свят, Днів і тижнів здоров'я.

Але, нам, педагогам і батькам, ще необхідно багато працювати над питанням загартування дитячого організму спільно і в комплексі. Для проведення загартовуючих процедур (полоскання горла, ароматерапію, інгаляцій) потрібно придбати лікарські трави, аромамасла. Для впровадження інноваційних технологій оздоровлення дітей ще необхідно зміцнити матеріальну базу садочка: придбати м’ячі, морську сіль.

Аналіз перспективних та календарних планів роботи вихователів показав, що планування фізкультурно-оздоровчої роботи та роботи по безпеці життєдіяльності дитини носить систематичний характер. Належна увага приділяється дотриманню режиму дня. Два рази на тиждень проводяться інтегровані, комплексні або сюжетні заняття з пріоритетом фізичного розвитку. Тривалість занять відповідає методичним вимогам та віковим особливостям дітей. Вивчення показало, що фізичне виховання, як педагогічний процес, спрямований на досягнення доброго здоров'я, фізичного та рухового розвитку дитини, у процесі з яким одночасно вирішуються і завдання різнобічного розвитку (розумового, морального, естетичного, трудового).

Результати тестування фізичного розвитку дітей виявив сформованість життєво важливих видів основних рухових дій (ходьбу, метання, лазіння). Постійно велась робота по формуванню правильної постави, профілактики плоскостопості. Використовувалися загартування, як профілактика застудних захворювань при використанні корегуючих доріжок. Формувалася система валеологічних знань про свій організм, про користь занять з фізичної культури, про гігієну особисту та чистоту навколишнього середовища. Залучалися батьки до активної участі в оздоровчий роботі та у формуванні екологічної компетентності їх дітей. У порівнянні з 2014-2015 навчальним роком збільшилась кількість дітей з вищим та достатнім рівнем фізичного розвитку дітей та зникли діти з початковим рівнем. Початковий рівень протягом 2 років не був зафіксований.

Вихователі Дегалюк Г.І., Білоус Л.В., Голенко І.В. виявили достатні знання з питання організації та проведення ранкової гімнастики, фізкультхвилинок, гімнастики пробудження, занять з фізичної культури та вміло використовують їх на практиці, що позитивно впливає на фізичний розвиток дітей

Результати освітнього процесу

Основним акцентом у навчально-виховній роботі закладу є максимальна гуманізація педагогічного процесу: вихователі мали змогу самостійно обирати тему самоосвіти та інноваційну технологію; дітям було надано можливість для розвитку здібностей через оновлення та створення ігрових осередків усіх груп. Моніторинг засвоєння знань і умінь та психо-фізичного розвитку дошкільнят, готовності до навчання в школі за методикою Керна-Ірасика , показав, що із 3 дітей старшого дошкільного віку високий рівень готовності показало осіб (82 %), середній рівень особи (18 %), дітей з низьким рівнем готовності не виявлено. Протягом навчального року у закладі плідно працював гурток з розвитку творчих здібностей дітей під керівництвом вихователя Голенко І.В. «Лілея». Відвідували гуртки 17 дітей.

Робота з наступності із школою та батьками

До школи у 2016 році пішло 12 дітей.

Робота дошкільного закладу з ЗНЗ №4 та №8 велась на належному рівні – відповідно до плану «Наступність у роботі ДНЗ та ЗОШ №4», виконання якого дотримувалися як вихователі так і вчителі. Реалізація наступності з боку дошкільної ланки освіти має полягати у формуванні готовності дітей старшого дошкільного віку до систематичного навчання і шкільного життя, що передбачає мотиваційну, емоційно-вольову, комунікативну, фізичну підготовку, розвиток пізнавальних психічних процесів та мовлення, прищеплення елементарних навчальних умінь.

Наприкінці навчального року було проведено опитування батьків «Яку школу ви обрали для своєї дитини?», за підсумками якого з 3 дітей, що йдуть до школи у вересні 2017 року 3 вихованців підуть до школи № 8.

З метою забезпечення своєчасного та в повному обсязі обліку дітей дошкільного віку, для прогнозування мережі дошкільного навчального закладу, відповідно до освітніх запитів населення та створення умов для здобуття громадянами дошкільної освіти за дошкільним навчальним закладом була визначена та закріплена територія обслуговування будинків мікрорайону II вокзалу.

На закріпленій за дошкільним закладом території обслуговування, згідно з проведеним у серпні 2016 року обліком, мешкає 59 дітей віком від 0 до 6 років.

Із загальної кількості дітей віком від 3 до 6 років, які мешкають на закріпленій за дошкільним навчальним закладом території, суспільною дошкільною освітою охоплено 100 % дітей, у порівнянні з минулим роком кількість охоплених дошкільною освітою збільшилась на 8%.

Педагогічним колективом закладу була проведена певна робота щодо охоплення дітей 6-го року життя дошкільною освітою ( наказ по ДНЗ № 4 від 28.08.2016 № 78 про створення консультаційного пункту у ДНЗ№ 4.

Організація харчування в ДНЗ

Організація харчування дітей в дошкільному навчальному закладі, здійснювалася згідно Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах, затвердженої Наказом Міністерства освіти і науки України, Міністерства охорони здоров’я України 17.04.2006 за №298/227.

На виконання Закону України «Про охорону дитинства», Закону України «Про державний бюджет України на 2014 рік», рішення виконавчого комітету Старокостянтинівської міської ради від 12.01.2017 № 6 «Про організацію харчування у закладах освіти міста у 2017 році» оплата за харчування дітей у ДНЗ № 4 складала 15 гривень. З них 9 гривнів сплачували батьки, 6 гривень – за рахунок місцевого бюджету. Дітей з малозабезпечених сімей– 2 особи, дитина-інвалід – 1 особа , харчувались безкоштовно. Діти з багатодітних сімей – 5 дітей – мають пільгу 50% від загальної суми.

Умови для організації харчування в дошкільному закладі задовільні. Харчоблок має необхідне приміщення, забезпечений проточною гарячою та холодною водою, оснащений необхідним технологічним обладнанням, яке знаходиться в робочому стані, незважаючи на закінчення термінів експлуатації. За благодійні кошти закуплено електром’ясорубку, встановлено електробойлер..

Виконувалися вимоги щодо дотримання санітарно-гігієнічного режиму. Була придбана необхідна кількість миючих, дезінфікуючих засобів та спецодягу за рахунок благодійних батьківських коштів.

Продукти в дошкільний заклад завозилися своєчасно, з сертифікатами якості. Претензій до постачальників не було.

З боку адміністрації дошкільного закладу здійснювався чіткий контроль за технологією приготування страв, термінами реалізації продуктів харчування, дотриманням санітарно-гігієнічних правил, про що свідчать записи в щоденниках контролю.

З метою впровадження науково-обґрунтованих раціонів харчування дітей в дошкільному закладі розроблена картотека страв, яка погоджена і затверджена відділом гігієни і харчування дітей районної СЕС. З метою забезпечення збалансованого різноманітного харчування складається двотижневе перспективне меню. Діти отримували різноманітне харчування.

Натуральні норми по життєво необхідних для росту і розвитку дитячого організму продуктам виконувалися не в повному обсязі, а саме на 77 %. Це пов’язане з ростом цін на продукти харчування та розходженням між затвердженими грошовими нормами харчування і вартістю продуктового набору.

Молодший дошкільний вік

На належному рівні велася робота у групі молодшого віку Систематично планувалися заняття з нетрадиційними формами роботи, вихователі частіше включали і використовували зображувальну діяльність, як частину комплексного заняття, залучалася робота музичного керівника. Проводячи роботу з забезпечення фізичного та психічного здоров’я дітей молодшого дошкільного віку, вихователі Дегалюк Г.І., Білоус Л.В. спирались на вікові можливості дітей, взаємозв'язок відносин, на розуміння ними причино-наслідкових зв’язків, а також на яскраво-емоційне ставлення дітей до виконання вправ та завдань. Завдяки чому підвищились основні навички та вміння дітей молодшого дошкільного віку, розвиваються пізнавальні здібності, соціально-моральні якості, вдосконалюється художньо-естетичний розвиток. Крім того, на заняттях діти засвоювали загальноприйнятні норми поведінки, зміст і особливості виконання певних соціально-статевих ролей за сферою «Я Сам». Все вищеозначене спостерігається за зрівняльними діаграмами експертизи рівня знань дітей за основними лініями розвитку за програмою «Українське дошкілля». Аналізуючи рівень розвитку дітей молодшого дошкільного віку, можна зазначити, які зміни відбулися протягом навчального року. В молодшій групі (4-й рік життя), завдяки активному використанню завдань з логічного мислення, значно збільшилась кількість дітей з високим рівнем засвоєння математичних понять, знань з музичного виховання. Покращився показник розвитку мовлення дітей, малюки підтримують розмову з дорослим. Достатній рівень компетентності виявляють дошкільники і з інших розділів, що надає їм можливість вільно використовувати набуті знання та навички в іграх, бесідах, самостійній діяльності.

Старший дошкільний вік

  Матеріали експертизи рівнів досягнень дітей шостого року життя відповідно до вимог програми показують, що загалом особливості розвитку дітей у старшій групі знаходяться на достатньому рівні. Високі     показники у другому півріччі спостерігаються за художньо-естетичною, емоційно-ціннісною та креативними лініями розвитку за усіма сферами життєдіяльності. Порівнюючи результати експертизи рівнів   досягнень дітей шостого року життя за перше та друге півріччя можна побачити, що спостерігається ріст засвоєння програмового матеріалу за усіма лініями розвитку. Це завдяки тому, що вихователями   Голенко І.В. та Слободянюк Г.І. на заняттях використовувалось проведення розвиваючих та логічних ігор під час занять, у повсякденному житті у дітей сформовані навички синтезу, аналізу, порівняння,   класифікації. Дошкільники вміють вирішувати, самостійно складати задачі, приклади, вільно орієнтуватися в просторі. Розвиток мовлення, виховання мовленнєвої культури дітей на різних етапах навчання та   виховання - одна з найсуттєвіших проблем сучасної освіти. У зв’язку з цим зростає необхідність пошуку шляхів оптимізації процесу розвитку мовлення дітей, починаючи з перших років життя. Над цим   завданням працюють в тісній співпраці практичний психолог Доманська О.Л. та вчитель-логопед Білоус Л.В. із 11 дітей логопатів двоє дітей вибули, а у 8 дітей повністю виправлено мовні недоліки Двоє дітей   потребують додаткової автоматизації звуків протягом літа.

  У закладі протягом 2016-2017 н. р. велась постійна робота по виконанню ст. 10 Конституції України та Закону України «Про мови» щодо подальшого розвитку української мови. Вся ділова та навчальна   документація закладу протягом звітного періоду велась державною мовою. Методичний кабінет поповнювався художньою, науково-методичною літературою, посібниками та програмами з впровадження   української мови. Двічі на рік проводилось оцінювання рівня знань, умінь та навичок вихованців. Педагогічний колектив ДНЗ створював україномовне середовище у закладі шляхом проведення народних   свят, розваг, обрядових дійств. Вихователі груп старшого дошкільного віку широко впроваджували в роботу з дітьми народні ігри. Вихователі усіх вікових груп протягом навчального року проводили заходи   роботи з батьками з питань створення мовного середовища в сім’ї, а саме:

- ознайомлювали батьків з програмними вимогами до дітей даного віку;

- проводили відкриті заняття, консультації;

- проводили українські вечорниці, традиційні різдвяні віншування.

Аналіз мовленнєвих знань дітей усіх вікових груп за усіма сферами життєдіяльності показав, що спостерігається ріст засвоєння програмового матеріалу за усіма лініями розвитку.

У закладі протягом 2016-2017 н. р. велась постійна систематична робота з правового виховання дошкільників на виконання Закону України «Про дошкільну освіту», Базового компоненту дошкільної освіти в Україні та програми «Українське дошкілля».

Протягом року з дітьми проводились інтегровані заняття, в які включались елементи правового виховання, а раз на тиждень - заняття з соціально-морального розвитку. Серед засобів і методів роботи можна відмітити такі: бесіда, читання художньої літератури; рольове програвання бажаної поведінки в різних життєвих ситуаціях; вправи (в тому числі на самопізнання); дидактичні ігри. Із старшими дошкільниками проводились морально-етичні бесіди за темами: «Правила доброти», «Наші обов’язки», «Як я можу допомогти батькам», «Правила чесності», «Добрі та погані вчинки» та інші. Ігри та вправи, які проводились педагогами закладу, сприяли розширенню області правових знань дітей, знайомили їх зі службами екстреної допомоги, формували почуття особистої безпеки.

Але, ще недостатньо уваги приділяли педагоги пошуково-дослідницькій та трудовій діяльності дітей, в недостатній мірі впроваджували інноваційні освітні методики та передовий педагогічний досвід..

Безпека життєдіяльності

З метою забезпечення реалізації державної політики в галузі охорони дитинства, запобігання випадкам дитячого травматизму і загибелі дітей, дотримання порядку повідомлення та обліку нещасних випадків проведено аналіз стану профілактичної роботи з питань безпеки життєдіяльності та охорони життя і здоров’я дітей у дошкільному навчальному закладі, який показав, що колективом закладу проводиться певна робота з цього питання. У відповідності до нормативно-правових документів ведеться документація, навчальний заклад забезпечений нормативно-правовими документами. Своєчасно було видано накази №75 від 03.09.16 р., №100 від 12.12.16 р., №129 від 28.12.16 р. №29 від 14.03.17 р., №48 від 23.05.2017 р. про організацію роботи з запобігання дитячого травматизму в дошкільному закладі в осінній, зимовий, весняний та літній періоди, про підсумки роботи закладу щодо запобігання дитячого травматизму. Щоквартально проводився аналіз статистичних даних щодо травмування дітей під час навчально-виховного процесу, звіти своєчасно надавались до міського управління освіти. Згідно з графіками проводились інструктажі з працівниками з безпеки життєдіяльності дітей, охорони праці, пожежної безпеки. Упродовж року розроблено пам’ятки для батьків щодо правил поведінки під час Новорічних та Різдвяних свят та відпусток батьків в літній період, вимог безпеки при провед

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 22

Друзі сайту

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0