Четвер
19.07.2018
08:58
Вітаю Вас Гість
RSS
 
Дошкільний навчальний заклад №4 "ВИШЕНЬКА"
Головна Реєстрація Вхід
Категорії розділу

Календар
«  Травень 2015  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Архів записів

Головна » 2015 » Травень » 26 » Звіт завідувача
23:24
Звіт завідувача

Дошкільний навчальний заклад  № 4  знаходиться за адресою: м. Старокостянтинів, вулиця 20 дистанції колії, 10. Діє з 08 січня 1980 р.,  розрахований на 25 місць. З 2008 року у закладі функціонує 2 групи, які відвідує 41 дитина.

Протягом

 2014-2015 навчального року  ДНЗ  працював за Базовим компонентом дошкільної освіти та програмою розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля» у  всіх вікових групах закладу. Навчальний план складений на основі Базового компонента та програми, що забезпечує всебічний розвиток особистості дитини, згідно з Законом України «Про дошкільну освіту». Освітній процес у ДНЗ № 4 здійснювався за пріоритетними напрямами роботи, які сприяли здійсненню системного підходу до формування цілісної дитячої особистості за лініями розвитку. 

Режим роботи ДНЗ № 4 п’ятиденний з 7.00. до 17.30.

 

Термін роботи груп

Години роботи

Розподіл за віком

Кількість дітей

10,5  годин 

700-1730

Група для дітей молодшого віку №2

17 дітей

9  годин

800-1700

Група для дітей середньо-старшого віку № 1

25 дітей

 

 

 

Мова навчання – українська.

Педагогічними працівниками, медичним та обслуговуючим персоналом дошкільний заклад забезпечений. Дошкільний заклад має необхідні умови для вирішення загально-освітніх, фізкультурно-оздоровчих заходів: групи  оснащені іграшками згідно типового переліку, постійно оновлюється розвивальне-ігрове середовище.

У порівнянні з минулими трьома роками кількість дітей по мережі не змінювалася.

Аналіз педагогічного складу

ДНЗ № 4 укомплектований педагогічними кадрами, до складу якого входять 6 педпрацівників: 1 завідувач, 1 практичний психолог,  1 музичний керівник, 3 вихователя, логопед. З вищою освітою – 4 педагогів, з середньо-спеціальною освітою – 2 педагогів.  

За результатами атестації за попередні роки  1 педагог має вищу кваліфікаційну категорію - завідувач,  1 –  спеціаліста «ІI категорії» - вихователь Голенко І. В.  2 вихователя та практичний психолог – 9 тарифний розряд, музичний керівник має 7 тарифний розряд.

        З метою підвищення фахової майстерності, задоволення професійних інтересів усі педагоги відвідували міські заходи: методичні об’єднання, школи передового досвіду з питань організації навчально-виховного процесу, семінари, семінари-практикуми. Відвідування методичних заходів сприяло творчому розвитку вихователів.

III. Методична робота

 Методична робота з педагогічними кадрами у 2014-2015 навчальному році була спрямована на підвищення професійного рівня педагогів.

Педагогів, які б атестувалися в 2014-2015 н. р. в дошкільному закладі не було.

 З метою підвищення теоретичного рівня та фахової підготовки колективу були придбані новинки методичної літератури, наочні матеріали, розвивальні та дидактичні ігри, які шляхом самоосвіти опрацьовували протягом навчального року педагоги. Також проведена підписка на періодичні видання: «Дошкільне виховання» «Палітра педагога», «Джміль».

Робота методичної служби у 2014-20145 н. р.   була спрямована на:

  1. Вивчення та аналіз якості освітньо-кваліфікаційного забезпе­чення навчально-виховного процесу педагогічними кадрами з від­повідною освітою.
  2. Навчально-методичне консультування педагогічних працівників,   батьків здійснювалось за річним планом .
  3. Експертна оцінка якості та результативності навчально-виховної роботи педагогічних працівників здійснювалась відповідно до державних освітніх та освітньо-кваліфікаційних стандартів за результатами моніторингу двічі на рік.
  4. Удосконалення форм і методів роботи з педагогічними кадра­ми, шляхом проведення семінарів, консультацій, попереджувального контролю.
  5. Організація і проведення педагогічних заходів: педагогічних виставок, творчих звітів, конкурсів, науково-практичних конференцій, педагогічних читань, диспутів тощо.
  6. Систематичне вивчення умов забезпечення психофізичного здоров'я та рівня розвитку вихованців дошкільного навчального закладу здійснювався через оперативний контроль за виконанням режиму дня, змін видів діяльності, оглядом медичної сестри та лікаря, виконанням порад психологічної служби.

Активне сприяння належно організованому процесу самоосвіти педагогів закладу, відбувалось за планами самоосвіти і самостійно обраною темою вихователями.

  Переваги надавались формам і методам, які дають можливість виявляти і формувати лідерські якості педагога, вміння працювати в команді, проявляючи ініціативу і наполегливість у вирішенні тих чи інших питань.

Але поряд з цим є ряд недоліків, які виявлені в результаті проведеного самоаналізу: вихователі не запроваджують в свої роботі інформаційно-комунікаційні технології, не розроблені заходи з навчання та запровадження інформаційно-комунікативних технологій, не достатньо інструкцій, методичних матеріалів та порад з питань запровадження інформаційно-комунікативних технологій, деякі педагоги недостатньо володіють методикою роботи з ІПК.

Кількісний і якісний аналіз оцінювання методичних заходів проведених упродовж навчального року показав, що всі вони носили науково-методичний і пізнавальний характер, сприяли підвищенню професійної компетентності педагогів, покращенню якості володіння різноманітними методами роботи.  

         З метою підвищення педагогічної майстерності педагогів, спрямовуючи навчально-виховний процес на  виконання головних завдань, адміністрацією були сплановані та проведені протягом навчального року такі форми методичної роботи, а саме:

      У 2014 - 2015 навчальному році згідно річного плану роботи  відбулися засідання педагогічних рад « Про завдання діяльності педагогічного колективу на 2014 – 2015 навчальний рік»,  «Надання дітям додаткових освітніх послуг»,  «Патріотичне виховання дошкільників», «Про результати навчально-виховної діяльності у 2014 – 2015 навчальному році». Педагогічні ради відбувались вчасно, проводились продуктивно із 100%  присутністю педагогів.

Проведено семінари:

*Інтерактивний семінар «Особливості розвитку дітей раннього віку » (вересень);

 *семінар-практикум «Особистісно-орієнтована освіта і новітні технології» (лютий);

   * показові перегляди занять та режимних моментів(вересень-травень):

Заняття з розвитку мовлення та елементів грамоти в старшо-середній групі       (вихователь Дегалюк Г.І.)

Заняття з розвитку сенсорики та математичних уявлень (вихователь Голенко І.В.)

Заняття з народознавства «Писанка» (вихователь Білоус Л.В.)

 *консультації (щомісяця), підгрупові  консультації (листопад, січень, березень, квітень) та індивідуальні  (вересень, грудень, лютий). Проведення  цих заходів допомогло колективу на належному рівні вирішити головні завдання річного плану роботи.

         На протязі навчального року дошкільний заклад брав участь у методичній роботі закладів освіти міста.

Протягом 2014 – 2015 року в освітньо-виховний процес впроваджувалися новітні педагогічні технології :

  Група №1, №2  –  елементи технології М. Єфименка «Театр фізичного розвитку дітей» ( гімнастика пробудження)

Для здійснення освітньо-виховного процесу у дошкільному закладі створено належну матеріально-технічну базу. До нового навчального року були відремонтовані всі групові приміщення. Підтримується належний технічний та санітарний стан для перебування дітей.

  Функціонування дошкільної освіти у 2014-2015 н. р. регламентувалося нормативно-правовими актами, зокрема: Законами України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», Положенням про дошкільний навчальний заклад, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 12.03.2003 р.  № 305, наказами Міністерства освіти і науки України від 24.04.2003 № 257 «Про затвердження Примірного статуту дошкільного навчального закладу», від 28.10.2008 р.  № 985 «Про затвердження Інструкції з організації охорони життя і здоров’я дітей у дошкільних навчальних закладах», інструктивно-методичними листами МОНмолодьспорту України від 16.03.2012 р. №1/9-198 «Організація  роботи в дошкільних навчальних закладах у літній період», від 21.05.2012 р. №1/9-388 «Про організацію роботи в дошкільних навчальних закладах у 2013-2014 н.р.», «Про організацію обліку дітей дошкільного віку» від 07.05.2007 р. № 1/9-263, «Про систему роботи з дітьми, які не відвідують дошкільні навчальні заклади» (від 04.10.2007 № 1/9-583), від 28.05.2012 р. №1/9-413 «Про організацію фізкультурно-оздоровчої роботи в дошкільних навчальних закладах у літній період», «Про здійснення соціально-педагогічного патронату» (від 17.12. 2008 р. № 1/9-811); оновлений Базовий компонент дошкільної освіти в Україні, коментар до Базового компоненту дошкільної освіти,  програма розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля»; статут ДНЗ №4 та річний план роботи ДНЗ  на 2014-2015 навчальний рік.     

     За минулий рік педагогічний колектив нашого закладу вирішував безліч творчих та буденних проблем, що були спрямовані на усунення недоліків за попередній навчальний рік та удосконалення організації навчально-виховного процесу у 2014-2015 навчальному році

Педагогічна рада, рада ДНЗ спрямовувала зусилля  на виконання наступних завдань:

1. Формування, збереження і зміцнення  здоров’я дошкільнят через валеологічну освіту, фізкультурно-оздоровчу діяльність із використанням нетрадиційних систем оздоровлення.

2. Формування в дошкільнят життєвої компетенції через навчання продуктивної взаємодії з довкіллям, активізацію пізнавальної діяльності в навколишньому, реалізацію їхніх творчих задатків, нахилів і здібностей у соціумі.

3. Формування здоров’язбережувального розвивального простору відповідно  програми розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля».

 Згідно річного плану роботи проведено всі заплановані заходи контролю і    керівництва навчально-виховним процесом.

   Контроль здійснювався за традиційними схемами. Контролювались та аналізувались готовність обох вікових груп до навчального року, готовність педагогів до робочого дня, стан ігрової діяльності, стан ведення документації, створення умов для здійснення навчально-виховного процесу, дотримання режиму дня з урахуванням вимог програми, проведення заходів з ранньої профорієнтації дошкільників, рівень впровадження  програми  розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля», робота педагогів з формування у дітей  знань з ОБЖД, сформованість  культурно-гігієнічних навичок, рівень підготовки дітей до навчання в школі тощо. В ході тематичної перевірки готовності вікових груп до нового навчального року встановлено, що усі вікові групи готові до функціонування у 2015 – 2016 навчальному році, в них створено належне предметно-розвивальне середовище, документація в належному стані.

Збереження і зміцнення здоров’я дітей

Керуючись санітарними правилами для дошкільних навчальних закладів було проведено аналіз захворюваності дітей за 2014  рік. Захворюваність склала 849 днів, 108 випадків, коли за 2013 рік захворюваність склала 823 дні, 106 випадків. Значить захворюваність підвищилась на 2 випадки та на 26 днів  Велика  кількість випадків захворюваності у зв’язку з хворобою на гострі вірусні захворювання. Зменшилась захворюваність ангіною, пневмонією, крапельними інфекціями. Зовсім відсутні такі захворювання, як кір, скарлатина, дерматити, алергічні захворювання, травми. Для зниження захворюваності колективом ведеться копітка робота.

Також діти були оглянуті лікарями-спеціалістами  в січні місяці. Відзначено зменшення диспансерних дітей.

Регулярно проводились антропометричні вимірювання дітей. Ясельна група –1 раз на місяць, дошкільні – 1 раз у квартал. Згідно плану проведено обстеження дітей та працівників закладу на ентеробіоз і капрологію. Один раз на 10 днів медсестрою проводиться огляд дітей на педикульоз та коросту, вихователями груп – щоденно. Згідно графіку всі працівники ДНЗ проходять медичний огляд. ДНЗ не забезпечений медикаментами у повному обсязі за рахунок благодійних внесків батьків: медичний кабінет має у наявності пакет для надання невідкладної допомоги, жарознижуючі препарати, пакет препаратів та засобів для надання допомоги при травмах.

У 2014-2015 навчальному році з метою особистісного розвитку дитини засобами зміцнення фізичного та психічного здоров'я дошкільнят та з метою підвищення рівня професійної майстерності педагогів та їхньої самоосвіти проведено колективний перегляд фізкультурно-оздоровчої роботи з використанням інноваційних технологій, оздоровчої гімнастики на занятті «Веселі мандрівники» (вихователь Дегалюк Г.І.), що сприяло  активізації просвітницької роботи серед батьків щодо важливості відвідувань дітьми занять з фізкультури, та ранкової гімнастики. Для вирішення річного завдання щодо формування, збереження і зміцнення здоров’я дітей були проведені заходи:  «Червона шапочка» музична розвага; «Весела карусель» , «На старт ми вийти раді», «Прогулянка в природу» фізкультурно-музичні розваги.  Згідно режимних вимог проводилися фізкультурні заняття, ранкова гімнастика, гімнастика пробудження, фізкультурні хвилинки, фізпаузи, пішохідні переходи.

Проведення цих заходів сприяло покращенню рівня обізнаності педагогів з питання організації фізкультурно-оздоровчої роботи, поліпшенню підготовки та організації у повному обсязі організаційних форм роботи з фізичного виховання: фізкультурних занять на відкритому повітрі, у тому числі пішохідних переходів, ранкової гімнастики, гімнастики пробудження, фізкультхвилинок і фізкультпауз, фізкультурних розваг і свят, Днів і тижнів здоров'я.

 Але, нам, педагогам і батькам, ще необхідно багато працювати над питанням загартування дитячого організму спільно і в комплексі. Для проведення загартовуючих процедур (полоскання горла, ароматерапію, інгаляцій) потрібно придбати лікарські трави, аромамасла. Для  впровадження інноваційних технологій оздоровлення дітей ще необхідно зміцнити матеріальну базу садочка: придбати м’ячі, морську сіль.

Аналіз перспективних та календарних планів роботи вихователів показав, що планування фізкультурно-оздоровчої роботи та роботи по безпеці життєдіяльності дитини носить систематичний характер. Належна увага приділяється дотриманню режиму дня. Два рази на тиждень проводяться інтегровані, комплексні або сюжетні заняття з пріоритетом фізичного розвитку. Тривалість занять відповідає методичним вимогам та віковим особливостям  дітей. Вивчення показало, що фізичне виховання, як педагогічний процес, спрямований на досягнення доброго здоров'я, фізичного та рухового розвитку дитини, у процесі  з яким одночасно вирішуються і завдання різнобічного розвитку (розумового, морального, естетичного, трудового).

Результати тестування фізичного розвитку дітей виявив сформованість  життєво важливих видів основних рухових дій (ходьбу, метання, лазіння). Постійно велась робота по формуванню правильної постави, профілактики плоскостопості. Використовувалися загартування, як профілактика застудних захворювань при використанні корегуючих  доріжок. Формувалася  система валеологічних знань про свій організм, про користь занять з фізичної культури,  про гігієну особисту та чистоту навколишнього середовища.  Залучалися батьки  до активної участі в оздоровчий роботі та у формуванні екологічної компетентності їх дітей. У порівнянні з 2013-2014  навчальним роком збільшилась кількість дітей з вищим та достатнім рівнем фізичного розвитку дітей та зникли діти з початковим рівнем. Початковий рівень протягом 2 років не був зафіксований.

Вихователі дітей старшої групи,  Дегалюк Г.І., Білоус Л.В. виявили достатні знання з питання організації та проведення ранкової гімнастики, фізкультхвилинок, гімнастики пробудження, занять з фізичної культури та вміло використовують їх на практиці, що позитивно впливає на фізичний розвиток дітей

 Результати освітнього процесу

        Основним акцентом у навчально-виховній роботі закладу є максимальна гуманізація педагогічного процесу: вихователі мали змогу самостійно обирати тему самоосвіти та інноваційну технологію; дітям було надано можливість для розвитку здібностей через оновлення та створення ігрових осередків усіх груп.   Моніторинг засвоєння знань і умінь та психо-фізичного розвитку дошкільнят, готовності до навчання  в школі за методикою Керна-Ірасика , показав, що із 11 дітей  старшого дошкільного віку високий рівень готовності показало 10 осіб (90 %), середній рівень 1 особа (10 %), дітей з низьким рівнем готовності не виявлено.    Протягом навчального року у закладі плідно працювали гуртки з розвитку творчих здібностей дітей під керівництвом музичного керівника Чурсіної Ю. С. «Грація», «Цікавинки професій», під керівництвом практичного психолога Дехтяр Л.В. Відвідували гуртки 19 дітей.

Робота з наступності із школою та батьками

До школи у 2014 році пішло 10 дітей, які успішно навчаються в школі№1, №8.

Робота  дошкільного закладу з  ЗНЗ №4 та №8  велась на належному рівні – відповідно до плану «Наступність у роботі ДНЗ та ЗОШ №4», виконання якого дотримувалися як вихователі так і вчителі. Реалізація наступності з боку дошкільної ланки освіти має полягати у формуванні готовності дітей старшого дошкільного віку до систематичного навчання і шкільного життя, що передбачає мотиваційну, емоційно-вольову, комунікативну, фізичну  підготовку, розвиток пізнавальних психічних процесів та мовлення, прищеплення елементарних навчальних умінь.

Наприкінці навчального року було проведено опитування батьків «Яку школу ви обрали для своєї дитини?», за підсумками якого з 10 дітей, що йдуть до школи у вересні 2014 року 8 вихованців підуть до  школи № 8, 2 в  школу №1.

З метою забезпечення своєчасного та в повному обсязі обліку дітей дошкільного віку, для прогнозування мережі дошкільного навчального закладу, відповідно до освітніх запитів населення та створення умов для здобуття громадянами дошкільної освіти за дошкільним навчальним закладом була визначена та закріплена територія обслуговування будинків  мікрорайону II вокзалу.

На закріпленій за дошкільним закладом території обслуговування, згідно з проведеним у серпні  2014 року обліком, мешкає   59 дітей віком від 0 до 6 років.

Із загальної кількості дітей віком від 3 до 6 років, які мешкають на закріпленій за дошкільним навчальним закладом території, суспільною дошкільною освітою охоплено  90 % дітей, у порівнянні з минулим роком кількість охоплених дошкільною освітою знизилась на 8%.

Педагогічним колективом закладу була проведена певна робота щодо охоплення дітей 6-го року життя дошкільною освітою ( наказ по ДНЗ № 4 від 23.08.2014 № 71 про створення консультаційного пункту у ДНЗ№ 4.

Організація харчування в ДНЗ

Організація харчування дітей в дошкільному навчальному закладі, здійснювалася згідно   Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах, затвердженої Наказом Міністерства освіти і науки України, Міністерства охорони здоров’я України 17.04.2006 за №298/227.

На виконання Закону України «Про охорону дитинства», Закону України «Про державний бюджет України на 2015 рік», рішення виконавчого комітету Старокостянтинівської міської ради  від 25.12.2014 № 448  «Про організацію харчування у закладах освіти міста у 2014 році» оплата за харчування дітей у ДНЗ № 4 складала 12 гривень. З них 5 гривень сплачували батьки, 7 гривень – за рахунок місцевого бюджету. Дітей, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи – 2 особи, дитина, позбавлена батьківського піклування – 1 особа, 1 дитина із малозабезпеченої сім’ї харчувались  безкоштовно.  Діти з багатодітних сімей – 3 особи –  мають пільгу 50% від загальної суми.

Умови для організації харчування в дошкільному закладі задовільні. Харчоблок має необхідне приміщення, забезпечений проточною гарячою та холодною водою, оснащений необхідним технологічним обладнанням, яке знаходиться в робочому стані, незважаючи на закінчення термінів експлуатації. За благодійні кошти працівників закладу придбано  електром’ясорубку.

Виконувалися вимоги щодо дотримання санітарно-гігієнічного режиму. Була придбана необхідна кількість миючих, дезінфікуючих засобів за рахунок благодійних батьківських  коштів.

Продукти в дошкільний заклад завозилися своєчасно, з сертифікатами якості. Претензій до постачальників не було.

З боку адміністрації дошкільного закладу здійснювався чіткий контроль за технологією приготування страв, термінами реалізації продуктів харчування, дотриманням санітарно-гігієнічних правил, про що свідчать записи в щоденниках контролю.

З метою впровадження науково-обґрунтованих раціонів харчування дітей в дошкільному закладі розроблена картотека страв, яка погоджена і затверджена відділом гігієни і харчування дітей районної СЕС.  З метою забезпечення збалансованого різноманітного харчування   складається двотижневе перспективне меню. Діти отримували різноманітне харчування.

       Натуральні норми по життєво необхідних для росту і розвитку дитячого організму продуктам виконувалися не в повному обсязі, а саме на 87 %. Це пов’язане з ростом цін на продукти харчування та розходженням між затвердженими грошовими нормами харчування і вартістю продуктового набору.

Молодший дошкільний вік

 На належному рівні велася робота у групі молодшого віку Систематично планувалися заняття з нетрадиційними формами роботи, вихователі частіше включали і використовували зображувальну діяльність, як частину комплексного заняття, залучалася робота музичного керівника. Проводячи роботу з забезпечення фізичного та психічного здоров’я дітей молодшого дошкільного віку, вихователі Голенко  І.В., Слободянюк Г.І. спирались на вікові можливості дітей, взаємозв'язок відносин, на розуміння ними причино-наслідкових зв’язків, а також на яскраво-емоційне ставлення дітей до виконання вправ та завдань. Завдяки чому підвищились основні навички та вміння дітей молодшого дошкільного віку, розвиваються пізнавальні здібності, соціально-моральні якості, вдосконалюється художньо-естетичний розвиток. Крім того, на заняттях діти засвоювали загальноприйнятні норми поведінки, зміст і особливості виконання певних соціально-статевих ролей за сферою «Я Сам». Все вищеозначене спостерігається за зрівняльними діаграмами експертизи рівня знань дітей за основними лініями розвитку за  програмою «Українське дошкілля». Аналізуючи рівень розвитку дітей молодшого дошкільного віку, можна зазначити, які зміни відбулися протягом навчального року. В молодшій групі (4-й рік життя), завдяки активному використанню завдань з логічного мислення, значно збільшилась кількість дітей з високим рівнем засвоєння математичних понять, знань з музичного виховання. Покращився показник розвитку мовлення дітей, малюки підтримують розмову з дорослим. Достатній рівень компетентності виявляють дошкільники і з інших розділів, що надає їм можливість вільно використовувати набуті знання та навички в іграх, бесідах, самостійній діяльності.

Старший дошкільний вік

Матеріали експертизи рівнів досягнень дітей шостого року життя відповідно до вимог  програми показують, що загалом особливості розвитку дітей у  старшій групі знаходяться на достатньому рівні. Високі показники у другому півріччі спостерігаються за художньо-естетичною, емоційно-ціннісною та креативними лініями розвитку за усіма сферами життєдіяльності. Порівнюючи результати експертизи рівнів досягнень дітей шостого року життя за перше та друге півріччя можна побачити, що спостерігається ріст засвоєння програмового матеріалу за усіма лініями розвитку. Це завдяки тому, що вихователями Дегалюк Г.І. та Білоус Л. В. на заняттях використовувалось проведення розвиваючих та логічних ігор під час занять, у повсякденному житті у дітей сформовані навички синтезу, аналізу, порівняння, класифікації. Дошкільники вміють вирішувати, самостійно складати задачі, приклади, вільно орієнтуватися в просторі. Розвиток мовлення, виховання мовленнєвої культури дітей на різних етапах навчання та виховання - одна з найсуттєвіших проблем сучасної освіти. У зв’язку з цим зростає необхідність пошуку шляхів оптимізації процесу розвитку мовлення дітей, починаючи з перших років життя. У закладі протягом 2014-2015 н. р. велась постійна робота по виконанню ст. 10 Конституції України та Закону України «Про мови» щодо подальшого розвитку української мови. Вся ділова та навчальна документація закладу протягом звітного періоду велась державною мовою. Методичний кабінет поповнювався художньою, науково-методичною літературою, посібниками та програмами з впровадження української мови. Двічі на рік проводилось оцінювання рівня знань, умінь та навичок вихованців. Педагогічний колектив ДНЗ створював україномовне середовище у закладі шляхом проведення народних свят, розваг, обрядових дійств. Вихователі груп старшого дошкільного віку  широко впроваджували в роботу з дітьми народні ігри. Вихователі усіх вікових груп протягом навчального року проводили заходи роботи з батьками з питань створення мовного середовища в сім’ї, а саме:

- ознайомлювали батьків з програмними вимогами до дітей даного віку;

- проводили відкриті заняття, консультації;

- вивчали досвід родин, в яких вихованці добре володіють українською мовою;

 - проводили українські вечорниці, традиційні різдвяні віншування.

Аналіз мовленнєвих знань дітей усіх вікових груп за усіма сферами життєдіяльності показав, що спостерігається ріст засвоєння програмового матеріалу за усіма лініями розвитку.

На початок навчального року при обстеженні спеціалістами було виявлено 12 дітей старшого віку із порушенням мови. Відбулися зміни в штатному розпису і в заклад призначено вчителя-логопеда на 0,5 ставки. Цю посаду займає вихователь Білоус Л.В., яка має вищу спеціальну освіту. Нею проводилась систематична робота із дітьми-логопатами. У всіх дітей поставлено звуки, але 6 дітям, які не регулярно відвідували дитячий садок,  ще необхідно працювати над автоматизацією проблемних звуків і цю роботу необхідно проводити спільно із батьками.

У закладі протягом 2014-2015 н. р. велась постійна систематична робота з правового виховання дошкільників на виконання Закону України «Про дошкільну освіту», Базового компоненту дошкільної освіти в Україні та  програми «Українське дошкілля».

Протягом року з дітьми проводились інтегровані заняття, в які включались елементи правового виховання, а раз на тиждень - заняття з соціально-морального розвитку. Серед засобів і методів роботи можна відмітити такі: бесіда, читання художньої літератури; рольове програвання бажаної поведінки в різних життєвих ситуаціях; вправи (в тому числі на самопізнання); дидактичні ігри. Із старшими дошкільниками проводились морально-етичні бесіди за темами: «Правила доброти», «Наші обов’язки», «Як я можу допомогти батькам», «Правила чесності», «Добрі та погані вчинки» та інші. Ігри та вправи, які проводились педагогами закладу, сприяли розширенню області правових знань дітей, знайомили їх зі службами екстреної допомоги, формували почуття особистої безпеки. 

Але, ще недостатньо уваги приділяли педагоги пошуково-дослідницькій та трудовій діяльності дітей, в недостатній мірі впроваджували інноваційні освітні методики та передовий педагогічний досвід..

Безпека життєдіяльності

З метою забезпечення реалізації державної політики в галузі охорони дитинства, запобігання випадкам дитячого травматизму і загибелі дітей, дотримання порядку повідомлення та обліку нещасних випадків проведено аналіз стану профілактичної роботи з питань безпеки життєдіяльності та охорони життя і здоров’я дітей у дошкільному навчальному закладі, який показав, що колективом закладу проводиться певна робота з цього питання. У відповідності до нормативно-правових документів ведеться документація, навчальний заклад забезпечений нормативно-правовими документами. Своєчасно було видано накази №75 від 03.09.14 р., №100 від 12.12.14 р., №129 від 28.12.14 р.  №29 від 14.03.15 р., №48 від 25.05.2015 р. про організацію роботи з запобігання дитячого травматизму в дошкільному закладі в осінній, зимовий, весняний та літній періоди, про підсумки роботи закладу щодо запобігання дитячого травматизму. Щоквартально проводився аналіз статистичних даних щодо травмування дітей під час навчально-виховного процесу, звіти своєчасно надавались до міського управління освіти. Згідно з графіками проводились інструктажі з працівниками з безпеки життєдіяльності дітей, охорони праці, пожежної безпеки. Упродовж року розроблено пам’ятки для батьків щодо правил поведінки під час Новорічних та Різдвяних свят та відпусток батьків в літній період, вимог безпеки при проведенні Новорічних свят. Питання безпеки життєдіяльності дітей та запобігання усіх видів дитячого травматизму розглядалися на нарадах при завідувачі, виробничих нарадах. На нараді №9 від 07.09.14 р.при завідувачі були розглянуті питання важливості виконання заходів техніки безпеки на робочих місцях для забезпечення життєдіяльності малюків під час навчально-виховного процесу, аналізувалася робота колективу з даних питань. На виробничих нарадах №11 від 16.11.2014 р., №5 від 17.05.2015 р. були висвітлені питання щодо санітарних правил улаштування та утримання дошкільного закладу, пожежно-технічних умов влаштування ДНЗ. Упродовж року були проведені наступні форми роботи з дітьми: щомісячно у групах дошкільного віку проводилися заняття щодо запобігання дитячого травматизму, заходи по ознайомленню дітей з правилами дорожнього руху, а один раз на тиждень у другій половині дня в обох групах проводилися бесіди та розваги щодо запобігання та профілактики дитячого травматизму. Із 20.04 по 24.04.2015 року  було проведено Тиждень безпеки життєдіяльності дитини.23.04.2015 року проведено  «День цивільної оборони». Під час Тижня безпеки  було проведено наступні заходи щодо безпеки життєдіяльності дітей та запобіганням дитячого травматизму: заняття із закріплення правил безпечної поведінки в природі, пожежної безпеки, безпеки на дорогах, безпеки в побуті тощо, бесіди за цими темами, сюжетно-рольові,  дидактичні, рухливі ігри з даної тематики, моделювання ситуації пожежної тривоги. У 2014-2015 навчальному році нещасних випадків з дітьми під час навчально-виховного процесу не зареєстровано. В лютому стався нещасний випадок – перелом ключиці із дитино молодшої групи вранці по дорозі в дитячий садок . Систематично проводились різні форми роботи з батьками – загальні та групові батьківські збори, консультації, лекторії, круглі столи, систематичне оновлення рекомендаційних матеріалів за всіма лініями розвитку, розміщених в інформаційних куточках.

 

Залучення педагогічної та батьківської громадськості навчального закладу до управління його діяльністю; співпраця з громадськими організаціями

Участь у спільних святах, конкурсах та виставках закладу, відвідування відкритих занять, днів відкритих дверей сприяла зацікавленості батьків до роботи з їх дітьми у дошкільному закладі. Все це сприяло створенню довірливих взаємовідносин між родинами вихованців та педагогами.                                                                                     У дошкільному закладі діє рада ДНЗ, як колегіальний орган педагогів та батьків. На засіданнях ради розглядалися питання освітньо-виховної роботи, поліпшення умов перебування дітей в садочку, питання звернення за спонсорською допомогою до підприємств та організацій, звітування про залучені та витрачені благодійні внески. Спільно з радою закладу, батьківським комітетом  вдалося надіслати звернення батьків дітей нашого мікрорайону до депутата Верховної ради Бондаря В.В. з проханням замінити вікна в ДНЗ на пластикові. Звернення було виконане.   За що колектив закладу, батьківська громада висловлює щиру подяку і надіється на подальшу співпрацю в розвитку дошкільної освіти.                                                                                                                 Адміністрацією та вихователями садка ведеться постійна планомірна робота по налагодженню співпраці з кожною сім’єю. Проводяться Дні відкритих дверей,  батьківські збори, консультації, бесіди, робота закладу висвітлюється в батьківських куточках, на сторінках газети «Наше місто».                                                  У 2013 році створений і працює Інтернет сайт ДНЗ.                                                         Тепер ми маємо можливість спілкуватися з Вами, використовуючи Інтернет, що дуже зручно у наш час. Наш сайт, в першу чергу, адресований тим, хто зацікавлений у гармонійному і всебічному розвитку своєї дитини.                             На нашому сайті ви зможете:                                                                                                         - дізнатися останні новини дошкільного навчального закладу та його досягнення;       

- знайти інформацію про дитячий садок та його колектив ;                                                   - ознайомитися із життям дітей у групах;                                                                             - прочитати поради фахівців: психолога, логопеда, вихователів, музичного керівника та медичної сестри;                                                                                                                                       - знайти   необхідний для себе матеріал;                                                                                         - переглянути фотоматеріали

На сайті викладений звіт батьківського комітету про залучені спонсорські благодійні внески і їх використання.                                                                                                     

Ми прагнемо, щоб атмосфера, яка створена в  групах і садочку, остаточно переконувала  вас батьків, що  ваших дітей люблять, на них чекають і хочуть виховувати. 

                                                                                                                                                         Виходячи з аналізу роботи за навчальний рік, можна стверджувати, що робота з дітьми велась систематично, цілеспрямовано, комплексно, з урахуванням вікових можливостей дітей та відповідно вимог Базового компонента та програми «Українське дошкілля» і цю роботу можна оцінити як задовільну. Але, необхідно  виділити ряд загальних недоліків: недостатньо використовується пошуково-дослідницька діяльність, запровадження  в практиці роботи інноваційних освітніх технологій та передового педагогічного досвіду,  педагогам активніше потрібно висвітлювати свої надбання і здобутки , беручи участь у виставці педагогічних ідей і знахідок, недостатньо проводиться тематичних спільних заходів з батьками, громадськістю. 

  Звертаючи увагу на це, робота колективу дошкільного навчального закладу у наступному навчальному році буде спрямована на:

  • індивідуалізацію освітнього процесу;
  •  підсилення тенденції особистісно- орієнтованої, гуманістичної  моделі виховання;
  •  соціалізацію дошкільників;
  • удосконалення роботи педагогічного колективу з оптимізації шляхів взаємодії з родинами вихованців та громадськістю, запровадження пошуково-дослідницької діяльності.

Ми плануємо у наступному році також  більше уваги приділяти профілактиці захворювань дітей, укріпленню здоров’я, загартуванню, фізичному розвитку. А також спрямувати зусилля педагогічного колективу на створення умов для розвитку інноваційної особистості, креативності дитини, активності та самостійності

Це допоможе педагогам забезпечувати умови для росту життєвої компетенції дитини  у відповідності з вимогами програми розвитку дітей дошкільного віку «Українське дошкілля»

Категорія: Наші будні | Переглядів: 544 | Додав: vishenka | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 22

Друзі сайту

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0